måndag 12 december 2011

´Cortina Times´

Jag gick för en tid sedan med i MK1 Cortina Owners Club i UK, eftersom jag tänkte att det kan vara bra att ha kontakter med sakkunskapen när man ska renovera antika bilar. Idag anlände mitt första exemplar av deras klubbtidning ´Cortina Times´. Fyrtio sidor tjock, sprängfylld med artiklar, renoveringstips, pubkvällar, och sist men inte minst en diger reservdelslista. Så att hitta de delar som jag saknar ska förhoppningsvis inte bli ett så stort problem. Fast priserna har gått upp rejält sedan sist. Jag har faktiskt varit med i den här klubben en gång tidigare, men jag ramlade ur i samband med min senaste flytt i början av nittiotalet. På den tiden var det svårt att hålla liv i medlemskap i utlandet. Adressändringar, betalningar mm var en utmaning innan internet blivit varje mans egendom.



På tal om det så köpte jag idag lite delar från en firma i England, Expressed Steel. De hade ingen Paypal eller något annat säkert betalningssätt. Eftersom andra cortinaentusiaster som jag känner väl har gått i god för dem, så vågade jag till sist förmedla mitt kortnummer via telefon, uppdelat på ett par olika samtal(!) När jag säkerställde med dem att de makulerade uppgifterna efter transaktionen, så blev svaret: "Not to worry, we are no fashion company."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar